Rambo

Na een paar jaar zoeken op beurzen, uitverkoop dagen, bij vrienden in de schuur, en op het Internet had ik dan eindelijk genoeg rommel om maar eens te beginnen met het bouwen van den Harley.
Nou, dat was toch nog wel veel passen en meten met al die bij elkaar gezochte zooi.
De verkopers zeiden: "bij Harley past alles. Je kan het zo uit wisselen."
Nou ja, ik had beter moeten weten want dat is al jaren een goede verkoop truc.

Na een paar keer met kabouter Sas aan het slijpen, lassen, buigen, en klooien paste het blok er op de mm in hoor.
Ik wilde eerst een 5 bak maar dat ging niet want dan moest ik te veel van het bak huis af slijpen en dan hou je geen vlees meer over om je primaire bak vast te zetten. Dus nu hoef ik maar vier keer te schakelen ... lekker rustig toch?
Ja dan de bedrading en zo nog meer van dat soort dingen
Toen maar eens met broeder Staalborstel op een zaterdag 's morgens vroeg begonnen, ik geloof 7 uur en mee een hoop gelach en wat zweet ... ja hoor, om een uur of vier daar kwamen de eerste klappen
De brommer was uit de dood herrezen.

Ik had veel dingen matzwart gespoten met een spuitbus want dat is makkelijk met schade of een krasje ... op elke hoek van de straat kan je wel een spuit bus kopen en dan kun je ter plekke de schade herstellen.
Broeder Mohawk en zijn meisje vonden hem te zwart er werd een oude pot verf open getrokken en met een oude harde kwast werd mijn brommer gedoopt tot RAMBO.

Ik heb daar toch een paar jaar mee rond gereden tot ik op een kruispunt geen voorrang kreeg.
Toen heb ik even de binnen kant van die Golf mogen zien zonder eerst het raam open te doen.
Had zelf gelukkig niet veel ... ja helm, kleren, de nodige krassen, en met mijn poot in het gips
Nou maar Rambo die zag er wel uit o wat deed dat pijn om je brommer zo te zien staan ... maar ik was GELUKIG NIET OP MIJN BEK GEGAAN

Die voorvork kunnen ze bij OIT niet namaken midden in de binnen poten onder 35 graden dat was nog niemand gelukt, zei Ronny tegen mij
Ik werd overigens goed geholpen door de mannen van het land van OIT
Heb frame laten richten en bij Gator een nieuwe voorvork laten maken
Gelijk maar een stukje langer staat wel leuk maar er was maar weinig tijd want we wilden naar Zweden.
Dat was een goeie rit om te kijken of alles weer goed was met RAMBO ... nou perfect hoor alleen ik had geen voorlicht. Nou ff nieuwe lamp er in dan maar
Mooi niet ... ik had de ring met een beetje te veel locktite vast gezet. Dan maar ff met de brander er op, zei Boedha bij de garage en daar ging mijn nieuwe koplampglas maar ik had nu wel licht.
Verder alles goed gegaan

Intussen zijn ik het vrouwtje en Rambo verhuisd. De flat dat was toch maar niks voor mij ... geen plek om te sleutelen en aan te hobbyen.
Daardoor, en ook omdat de tank weer gespoten moest worden met weer een spuitbus, werd RAMBO omgedoopt tot HELL SIDE. Dit was goed gelukt met zo'n verf stift.
We hadden ook een Harley dag op Lage Zwaluwe.
Daar hebben we de brommer van mijn broeder Fijn en de mijne even in ons nieuwe stam kroegje wat laten draaien. Mijn broeder en ik moeten nu een nieuwe achter band hebben.
Ik heb besloten om er een 230 in te zetten op een 7 of 8 j velg MAAR helaas zo ver zijn we nog niet .

Wordt vervolgd.


Up Yours

© 2001-2018 Was getekend
Op- of aanmerkingen? Suggesties? Ligt er iets zwaar op je lever, of moet je gewoon je ei kwijt?
Meel dan onze Webmeneer
Start: www.hdca.nl

(C)

privacy